Jocul luminii cu umbra. Idei de design,

Inca de mici am remarcat ca orice actiune este urmata de reactiune, iar lumina nu puta sa aiba alta soarta. Jocul dintre lumina si umbra a reprezentat un studiu de capatai pentru designeri si arhitecti deopotriva ce doreau sa insufleteasca mai usor si mai natural orice spatiu considerat mort.  Astfel a aparut in designul universal idea de a insufletii lumina ca sursa emitenta si umbra ca reactive controlabila. Atunci cand acest joc de lumina si umbra capata forme umane ori aminteste de anumite parti anatomice ale corpului uman, chiar si prin contur lasandu-ne pe noi sa continuam desenul umbrei dupa memoria dobandita, procedeul se numste anamorfoza.

Unu dintre precursorii acestei idei este Fabrizio Cornelli. Ale sale lucrari stau sub un semn al unei fascinatii instinctuale pentru umbra si lumina. Nascut la Florenta, orasul obarsiei renascentismului, pe 21 martie 1958 chiar de echinoctiu cand perioada intunericului si cea a luminii erau egale.

Ale sale idei sunt propice pentru accentuarea unor pete de umbra pe o suprafata mare din peretii simpli. Astfel o motonie prinde viata si un interior devine un centru de atractie pentru cei curiosi de ciudatele umbre. Un interesant element il constituie faptul ca suprafetele care lasa aceste umbre sunt metalice, foarte subtiri si cu greu se pot vedea. Atunci cand subiectul se plimba in jurul umbrei are impresia ca umbra mereu fuge de el.

Acest joc de lumina si imbra a fost implementat si la spoturile de lumina, de regula utilizandu-se um material transparent ori un material metallic de dimensiuni reduse, un lucru esential pemtru designul de interior. Posibilitatea spectacolului dintre lumina si umbra este mult mai variata atunci cand obiectul ce produse umbra este transparent si colorat.

Chiar daca puterea de luminare este mai scazuta, daca se vrea un interior care sa surprinda intr-un mod unic, acestea sigur vor face deliciul observatorilor. O suita de corpuri de iluminat pe un perete de mici dimensiuni il pot scald ape acesta din urma intr-un joc de lumini suprapuse. Ideal pentru spatii de transit intens ori de masa acolo unde redarea culorilor nu este o prioritate.  Astfel de accente  au inceput sa fie tot mai des intalnite in designul de interior.

 

Autor:




Lasa un comentariu